onsdag 7 januari 2009

Vardag

Ja nu var den här igen. Vardagen. Skoj, skoj, eller hur det nu känns. Jag ska om en stund åka och hämta Axel på dagis. Känns inte bara lite märkligt att skjutsa honom till dagis för att åka tillbaka hem. Jag vet dock att jag måste om jag ska få läsa någonting alls, men i alla fall. Märkligt är det. Och ja jag vet att jag ska läsa när jag är hemma men lite paus unnar jag mig. Det här tar inte så lång tid i alla fall. Ja, jag har ständigt dåligt samvete. Att jag inte läser eller att jag inte umgås tillräckligt mycket med Axel eller med Anders eller allt annat som borde göras här hemma. Men det hör väl till livet kanske?

Här nedanför är Axel i full gång att leka med sina saker innan han skulle till dagis. Han sov hela natten i natt. Ända fram till 05.30. Men han kunde ligga en stund med oss i vår säng och mysa innan pappa gick upp och han äntligen fick följa med!

Vi var ner till cafet i byn igår med våra grannar och deras lille kille. (Mycket trevligt initiativ). Axel var inte på något solskenshumör direkt men det var skoj att få komma ut ändå. Här leker han med en bandbil som de hade där. Den var rolig i ett halvt ögonblick i alla fall.

Inga kommentarer: