lördag 10 januari 2009

Grillkorv.

Tyvärr var pappa tvungen att jobba idag. Det var tråkigt men jag och Axel bestämde oss för att inte sitta inne och hänga läpp för det. När våra underbara grannar undrade om vi ville följa med och grilla krov så hängde vi glatt med. Det var en underbar promenad ut på en udde härbedvid. Dock lite slitigt att dra vagnen dit men det är otroligt bra träning. Kommer antagligen att känna av det i morgon. Axel fick åka vagn för hans små ben klarar inte att gå så långt. Speciellt inte med så mycket kläder på som det var idag. Det var i alla fall 10 minusgrader när vi gav oss iväg. Riktigt mysigt var det att sitta där vid elden. Det var skoj att få både mamma och Axel på samma kort. Hör inte till vandligheterna eftersom det är jag som brukar hålla i kameran annars. Och ja, jag höll verkligen på att frysa fingrarna av mig innan vi var klara men försök att mata ett barn med korv iförd vantar ska ni se... (vilket för övrigt var supersmaskens men bröd till korven var väl ett ganska larvigt påfund tycker Axel.)




Sen var jag bara tvungen att försöka fånga det underbart fina ljuset när vi gick hem. Att ta kort på vintern och försöka fånga just vintern är skitsvårt tycker jag. Det blir så stora kontraster att det inte blir bra, i alla fall har jag svårt att få till det. Men här var ljuset fint så jag kunde inte låta bli att ta fram kameran. Vi tog en annan väg hem som inte var riktigt lika jobbig att dra vagnen i vilket var underbart skönt. Då kunde man koncentera sig på att prata istället.


Nu ska jag krypa ner i sängen och sappa lite på TVn. Ha det bra så hörs vi en annan dag.

Inga kommentarer: