söndag 18 maj 2008

Snö?

Ena helgen så snöar det medan helgen innan så är det strålande sol och 25 grader varmt. Vart är världen på väg? Jag längtar tillbaka till sommaren. Den var trevligare än den här parodin på vinter. Min vännina Karolina har berättat att hon sytt en bärsjal till sin son och jag blev lite insiprerad och sa att det skulle jag också vilja göra en. Hon hade sytt en sk ringsjal som man ska bära barnet i över ena axeln. Svårt att förklara men hur som helst så funderade jag över det där och tyckte nog att det inte blir särskilt bekvämt eller ergonomiskt så jag sökte lite på nätet och gjorde en annan modell. Ni ser resultatet nedanför. Det blev rätt så bra och Axel trivs som fisken i vattnet i den. Dessutom bär man barnet på ett mcyekt skönt sätt. Det är inte alls lika jobbigt som en del bärselar jag testat. Man kan knyta den på en massa olika sätt men så långt har vi inte kommit ännu. Den som jag har lärt mig kallades för "little buddha".



Axel tyckte att han satt rätt så bra här frampå mammas mage. Han har liksom koll på läget härifrån.

På sin kompis Albins dop var Axel så här stilig i skjorta och slips. Det var väl lite småtrist i kyrkan tyckte han men kaffekalaset efteråt gick an. Då fick Axel sitta på golvet bakom bordet och leka med sina leksaker. Det går nämligen inte att ha Axel med vid bordet längre när det ligger dukar på dem och i synnerhet inte om det dessutom står ljus på dem. Dukar drar man i förstår ni. Det händer ju så mycket spännande saker då, folk som gapar grejor som rasar och mycket mera.

Inga kommentarer: