onsdag 17 augusti 2011

Julias första dag på dagis.

Axel fick välja om han skulle börja dagis på måndagen eller om han ville vänta tills onsdag och Julia skulle börja. Men när han fick veta att Nils inte skulle vara hemma och det skulle regna större delen av dagen valde han dagis. När han väl bestämmt sig kunde han inte komma dit fort nog. otroligt skönt att veta att han trivs där. Redan första dagen kom Axel hem med blöta kläder trots galonisar. Så när jag undersökte dem dagen därpå så kunde det konstateras att det var hål dem. Alltså åkte jag och barnen till Kupolen för lite kompleteringar. Vi, eller i alla fall jag, tog ett djupt andetag och valde att börja med att fylla på med lite fika. Det var faktiskt otroligt mysigt att kunna få gå ut och fika med sina barn. Den upplevelsen kan upprepas men resten blev lite svettig men jag genomförde det.

Lindex och galonisar till Axel gick hyfsat. Det kom med ett par galonvantar till Julia och lite extrakläder till barnen också. Det går ju åt lite kläder när de ska på dagis. Föregående inlägg talar sitt tydliga språk. Hur som var det när vi kom till skoaffären som jag blev svettig och Julia tröttnade. Någonstans mitt i när jag står med skor i en hand, Julia vridande som en orm för att komma ner ur min famn samt med en hjälpsam expedit utbrister Axel : Jag måste bajsa. Ut leta på en toa bara för att konstatera att han behövde egentligen inte det utan tyckte nog att det var trist i den där affären. Tillbaka till skoaffären och faktiskt fynda rea-skor till Axel. Nya vinterskor och joggingskor till halva priset. Helt perfekt! Jag blev mycket nöjd men svettig. Kan konstatera att det är enklare att genomföra det själv men om man måste så går det att ha barnen med sig.


Nu har vi precis kommit hem från Julias första dag på dagis. Hon trivdes hur bra som helst. När jag fått av henne skorna sprang hon iväg utan att se sig om. Känner på mig att det kommer att bli enklare att skola in henne än vad det var med Axel och då var det inte på nåt vis svårt. Dock kommer personalen att få göra själ för sin lön i höst. Jag tror att jag lyfte ner henne från bordet tre gånger och ner för den lilla trappen x antal gånger.

Inga kommentarer: