lördag 6 augusti 2011

Blandade sommarbilder

Min snickrande man, småbarnspappan... Hur gör man inte när man vill bygga en ny veranda vid stugan och båda barnen inget hellre vill än att vara med där det händer? Både Julia och Axel älskade att räcka skruvar och vara under bygget på marken...


Här faller räcket mot den gamla delen av verandan. Mera bilder kommer när allt är klart. Anders har som målsättning att vi ska kunna ha kräftskiva på nya verandan när jag fyller i slutet av månaden.

Sommarfötter... Julia sover middag.

Det regnade inatt och jag satte på Julia ett par stövlar när vi skulle gå ut. Jag tänkte på Axel och på honom brukar det räcka för att förhindra att han blir blöt. Men med Julia skulle man behövt galonisar också. För hon satt sig i vattenpölarna. Men kul hade hon och vi har tvättmaskin så det är inget att vara ledsen för...

Under tiden medan vi var ute och gick i vattenpölar var Axel , pappa och farfar ute och fiskade kräftor. De fick några stycken i alla fall och Axel vågade hålla i dem... Mera än man kan säga om hans pappa för några år sedan...hmmmm...

1 kommentar:

Helgi sa...

Hej!

Bra jobbat!

Ni borde verkligen gå med i tävlingen vi har på Byggla.se som går ut på att skriva om sitt verandabygge.

Hör av er till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi