lördag 15 november 2008

Ganska tomt

Jag är ensam hemma. Axel är hos mormor och morfar och blir ompysslad. Han kommer inte hem förrän i morgon. Min make är nere i Uppsala och leker militär. Det här huset är verkligen inte gjort för att vara ensam i. Det är mycket trivsammare när det finns ett par till i det. När Axel röjer runt nere med sina leksaker, sprider ut samtliga kökslådors innehåll på golvet eller när han inte vill sova på morgonen så känns det kanske inte så. Det är dock när det är så här tyst som jag undrar hur jag ska klara av att sova överhuvudtaget. Medans jag längtar efter mina pojkar så får jag kika på gamla kort på Axel. Detta är ganska typiskt honom, gapar för full hals och matrester på tröjan...



Nu ska jag gå ner och försöka njuta av lugnet och herraväldet över fjärrkontrollen...;)

Inga kommentarer: