tisdag 11 november 2008

Ett årskontroll på BVC...

Vi har varit på ettårskontroll på BVC idag och han fick godkänt! 75 cm lång och ca 11 kg så är Axel precis på normalkurvan. Det var ju bra och så men sprutan är inte så skoj. Lite spak efter den är han och de förra gångerna så har han fått lite feber. Får se hur det blir med det denna gången. Hittade lite kort i min mobil som jag ville dela med mig av. Lite diverse från vår vardag...

Tömma kökslådorna är det absolut roligaste som finns. Mamma önskar att han kunde lära sig att plocka tillbaka efter sig bara. Har även hört att farmor uttryckt önskemål i den riktningen.


Har jag ställt till denna röra helt själv? Jepp!!

Innan turen till BVC idag på morgonen så var Axel med pappa ut i traktorn. Superskoj, den brummar och låter så roligt.

Ett av mina trätoföremål just nu utgörs faktiskt av en av våra katter hör och häpna. Molly har skapat sig en ovana att använda barnvagnen att ligga på när hon och den är ute samtidigt. Detta kan både jag och Axel leva med, men hon kryper ner till honom och väcker honom när han ligger där och sover i godan ro. Då är hon lite mindre poppulär. Så det gäller att se till att hon är inne när han ligger ute och sover.

Det är kallt på backen förstår ni så Molly gillar inte att ligga direkt på den. Men som tur är finns ju alternativ.



Jag och Axel var ute på en kvällspromenad här om kvällen. En trött liten kille som bara gnällde hemma. Då var vi ut och kikade på lite bilar. Vipps var livet lite roligare.


En dag i sommras när jag och Axel var ute på långtur med bilen så blev lillkillen hungrig. Vi stannade på en mack och köpte en burk med fruktpure. Sen satt Axel på förarsätet och jag på backen och matade. Fungerade helbra.

Inga kommentarer: