torsdag 16 april 2009

Cool kille

På babysimmet så skulle Axel få prova att dyka med simglasögon för att han ska kunna se bättre vart han tar vägen. Dock tyckte inte Axel just då att det var den bästa ideen i världen. Närmare bestämmt så tvärvägrade han. Dock vet jag av egen erfarenhet hur otroligt roligt det är att dyka med såna. Som liten älskade jag mitt cyklop som jag nästan alltid hade när jag badade. Så jag tänkte inte ge mig så lätt inte. Jag tror nog han skulle gilla dem bara de kom på. Sen har våra grannar ett par supersmarta solglasögon till sin son som är gjord efter samma idee. Du har ett band som smiter åt runt huvudet som har kadborrknäppning bak. Såna tänkte jag skaffa till Axel och då är det ju smart om han tollererar att ha dem på sig. Sagt och gjort så åkte vi till simhallen för att köpa ett par egna simglasögon och öva med. Det behövdes inte så mycket övande innan vi fick på dem och sen var nästan problemet att få av dem. (Nej Axel man kan inte ha dem på sig när man ska sova. De kan gå sönder då!)
Roligast var det att ha dem så här i pannan...

Men det gick även att få honom att ha dem på sig och titta igenom dem. Då fnittrade han faktiskt när han fick syn på mamma på andra sidan...


Så nu ska vi dyka med simglasögon på söndag. Det ska bli så skoj att komma dig igen. Det har varit påsklov nu i ett antal veckor så det är ett tag sen vi var där och vi tycker alla att det är lika skoj!

Inga kommentarer: