lördag 28 mars 2009

Barn förändrar en...

Jag visste att barn förändrade människor. Jag visste innan jag fick Axel att barn var vakna tidigt på morgonen men eftersom jag inte själv var någon morgonmänniska trodde jag inte riktigt på det. Eller ville inte tänka på det. Ville framför allt inte tänka på konsekvenserna. Innan jag fick barn kunde jag lätt sova till 10 eller 11 på förmiddagen. Det var en ganska normal helgmorgon. Idag var jag ute och beskar äppelträden medan min son åkte traktor med farfar när klockan var 07:30. Då hade vi varit vakna sedan 06:00. Det mest underliga av allt är att jag var inte speciellt trött när Axel vaknade på morgonen. Det var inte förrän min man förvånat tittade på mig och frågade om jag varit ute i äppelträden klockan halv åtta en lördagmorgon som jag ens funderade över att det kanske var lite annorlunda. Så barn förändrar en. Och det kommer krypande utan att man märker det. Och det är så otroligt härligt att vara mamma. Jag skulle inte byta bort detta mot någonting i världen.

Inga kommentarer: