torsdag 25 september 2008

En dag på hösten

Igår onsdag var ljuset så fantastikst så jag kunde inte låta bli att åka ut till flygklubben en sväng, väl där fanns det en ledig flygmaskin så det var också oemotståndeligt. När jag väl var i luften så passade jag också på att fotografera lite över Torsång och ut mot Runn.




Ovan kan man se Torsång med trädgården i mitten i det som på avstånd ännu inte hunnit bli allt för höstiga färger.



Ovan ser vi en bild med vårt hus i mitten. Det går att se de röda pelargonerna på balkongen och de stora stampelargonerna vid vår entre.


Ovan kan man se Runn och alla dess öar hela vägen från Torsång till Falun.

Utsikten är faktiskt helt bedårande om när det är klart väder. Nu på hösten är fördelen att luften kan vara helt kristalklar och från tillräckligt med höjd ser man fjällen i Norge, Östersjön, Stockholm från ca 1800 meters höjd, det är faktiskt helt sällsamt att se.

Är du sugen så har Borlänge Flygklubb öppethus den 5/10 kl 10-16 då kan man komma ställa frågor och om man vill och vädret håller provflyga.

Det är hur som helst fränt att flyga när man har chansen.

Nu lider min heltidsföräldrarledighet mot sitt slut och jag måste snart börja jobba igen, dock skall jag bara jobba halvtid fram till början på november så får vi se vad som händer efter det eller snarare hur vi skall lösa Axels barnomsorg då. Det kommer att bli en spännande tid!

/Anders


Inga kommentarer: