onsdag 9 januari 2013

Negativ till Spanien

Alltså jag har alltid varit negativ till Spanien och spansk ordning. Jag har haft fel fel fel... Eller åtminstone så är det min uppfattning efter attha varit här i en vecka.
Jag har just bevittnat när den spanska hälsovårdsmyndigheten gjorde sitt månatliga besök på hotellet, jösses! De gick igenom saker som en svensk myndighet bara skulle drömma om, vad sägs om underkänt för att det var några stänk i taket på micron som används för att tillreda barnmatsburkar? Eller att det var fel ordning på färgerna på trasorna i trasförådet!
Listan som skulle gås igenom var ruskigt lång, varje månad... Det vore väl nått!

För övrigt så verkar varenda själ här jobba livet ur sig för att vi skall ha det så bra som möjligt, arbetstiderna verkar vara helt vrickade, det är samma personal på frukost som på lunch som på middagen, vidare så tror jag de är lediga oregelbundet någon gång i veckan... Helt otroligt!

Med andra ord så skall jag inte anklaga spaniorerna för att vara lata och vilja luras... För det är inte fallet!


Nej nu kan jag inte skriva mer för ölen är slut!

Inga kommentarer: