onsdag 5 januari 2011

Syskonmys

På morgonen när barnen hade vaknat och busat igång mamma så har vi en procedur innan alla tre kommit i kläderna och gjort morgontoalett. Under tiden medan jag letade fram rena kläder till barnen så lade jag ner Julia i hennes säng. (Kallt på golvet och mamma frös). När jag tittade dit nästa gång ser jag detta. (se kort nedan). De är ju för mysiga våra två små barn. I alla fall för det allra mesta. Julia har lite problem med sömnen bara. Hon sover glatt det hon tillåts göra på dagen och gärna lite till. Problemet är bara att det visar sig först nästa natt om det var för mycket eller ej. I går visade det sig att hon sov lite för mycket på dagen eftersom hon vaknade mitt i natten och var vaken ca 1,5 timme. Hon var glad första halvtimmen så då gick det för mamma och pappa att sova ändå. Axel kan sova igenom ett mindre världskrig utan att vakna. Men sen blev det ju trist så då gick larmet igång. Sen hade vi lite problem att hitta avstängningsknappen, både på själva larmet och hela systemet. Jag fick ge upp och amma henne, då lugnade hon ner sig och kunde somna om. Kan inte säga annat än att det är smidigt att amma. Jag är tacksam att jag kan det och att det fungerat så pass bra med båda barnen.

Sen önskade jag att jag haft möjligheten att klona mig så att jag kunnat filma barnen när de badade tillsammans i den lilla bebisbaljan. Men tyvärr var jag ensam hemma med dem då så det kommer en annan gång. Måste ju fortfarande hålla i Julia eftersom hon inte sitter själv. Men då var de också bara för söta.


Inga kommentarer: