tisdag 12 mars 2013

Tröttsam sjukstuga

Nu vill vi bli friska. Anders är klart på bättringsvägen. Han är bättre i sitt öra. Balansen blir bättre och bättre och han hör till och med lite bättre. Jag hoppas att Axel startade det här för några veckor sedan så att han har gjort sitt för denna vändan. Bästa kompisen har ju kalas på söndag så vi hoppas han är frisk då. Julia är inte i tipp topp kondition. Hon har inte så mycket feber men hon är rätt spak. Här nedan kröp hon upp i mitt knä och drog filten över sig. Hon behöver nog vara hemma och ta det lugnt för att bli bra. Jag är inte tipp topp själv heller. Jag har haft en otroligt envis hosta som inte velat ge med sig. Efter att ha suttit och sovit ett par nätter så sökte jag hjälp och när jag fått andas ett läkemedel på vårdcentralen så kunde jag dra djupa andetag igen. Jag hade inte insett hur illa det var men jag är bättre mycket bättre nu. De misstänker att jag också har förkylningsastma precis som Julia. Nu har jag fått medicin får se om det ger sig. Med hopp och önskan om bättring

Inga kommentarer: