lördag 11 februari 2012

Reflektion

Jag och Anders är i Stockholm. Han på konferens och jag på slapp och njut tripp. Jag har ägnat lördagen åt att strosa runt här i Solna. När jag tröttnade på det tog jag t-banan till city och åt lunch med min bror. Sen strosade jag runt i stan och bara njöt av att kunna göra det.

Samtidigt är jag så tacksam att jag bor i Torsång. Det är fridfullt och folk hejar på varandra. Där behöver jag aldrig känna mig ensam. Där har mina barn gräs under fötterna - i alla fall på sommaren.

Axel och Julia är två intensiva barn just nu. Det är verkligen fullt fart hela tiden. De leker bråkar och hänger mig i hasorna varje vaken tid. Jag har verkligen längtat efter den här helgen mer än nån antagligen kan förstå. Men just nu saknar jag mina två små busungar på ett sätt som man kan förstå om man har egna små barn. Vill få läsa saga, sjunga gonattvisa och pussa dem.

Men i morgon kväll så får jag ge dem en liten puss och stryka håret från pannan på dem. Det är inte säkert vi hinner hem innan de lägger sig. Nu ska jag snart göra mig i ordning för att gå på middag med min underbara man. Vi har pratat mera än vi gjort på mycket länge den här helgen. Underbart på alla sätt men jag saknar mina barn. Men det är väl så det ska bara antar jag.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: