fredag 1 april 2011

Drömmer om sommar...

Idag på eftermiddagen tog jag barnen med mig och åkte ut till sommarstugan för att se om den lite och drömma om sommar. Det var mycket snö kan man lugnt säga. Jag sjönk ner till knäna på vissa ställen men som tur var så gick Axel på skaren så för hans del var det inga problem.

Vi hade med oss lite fika ner till en vinterbonad stuga. Kallt men gott och med en tydlig dröm om att det blir sommar snart.
Axel tog ett förvånansvärt bra kort på sin mamma och syster. Jag bar Julia i vår underbara bärsele. Vagn var liksom inte att tänka på eftersom det var lite snö så att säga...
Mammas stora kille som var duktig och gick hela vägen fram och tillbaka trots att vi hade en pulka med oss. Det var så tungt att dra den att han inte ville åka i den när han hörde att mamma pustade av ansträngning redan efter en liten bit. Ryggsäcken kunde åka i den förklarade han för mig. Jag fyndade även stövlar när vi var där. Jag hade en viss aning om att det var där de var...


På vägen tillbaka till bilen tog vi detta kort på Sjögrens. Det har drivit ihop en del snö kan man säga. Jag orkade inte pulsa upp dit men på håll såg allt bra ut i alla fall.

Inga kommentarer: