onsdag 22 oktober 2008

Försäkringskassan



Undrens tid är inte förbi!
Jag har grejat lite med försäkringskassan för då vi inte vetat hur det skulle fungera med dagis osv åt Axel.
Men hur som helst så var jag lite irriterad då man på mina sidor inte kunde läsa om vi fått något beslut på innevarande månads ansökan om föräldrarpenning som var inlämnad den 18/9-08. Det är mer än 4 veckor sedan och enligt den handläggaren jag chattade med tidigare idag, bara en sådan sak man kan chatta med försäkringskassan, så var det den handläggningstiden.
Jag fick en länk och där kunde man läsa sig till vad som gällde. Men fortfarande hade vi inte fått något besked så det var bara till att ringa. Senaste gången jag ringde så var det 34 minuters kö och jag höll på att bli tokig.
Nu kunde jag läsa återigen på sidan som chatthandläggaren gav mig att det var ca 2 minuter i genomsnittlig kö. Jag fnissade för mig själv och tänkte jag skall ta tid så jag sedan kan skriva ett argt mail till någon ansvarig, jag gillar att göra såndan!

Men nu över till det förvånande

Nedan finns tidsangivelserna.

09:53:50 slagit färdigt telefonnummret

09:54:23 hade jag lyckats trycka mig igenom samtliga förval vilket är ganska många

09:54:25 pratade jag till min förvåning med en handläggare som kunde tala om för mig det jag ville veta.

Dessutom fick jag beskedet att de redan hade beslutat om utbetalningar för min senaste begäran från den 19/10, dvs bara för 4 dagar sedan.



Undrens tid är verkligen inte förbi ännu!

Jag blir så förvånad så jag knappt har ord för det!



/Anders

Inga kommentarer: